• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83388
+
-

حضور بی‌سابقه زائران کهگیلویه و بویراحمدی در راهپیمایی اربعین

خبر
حضور بی‌سابقه زائران کهگیلویه و بویراحمدی در راهپیمایی اربعین

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین آمارهای بیش از ۲۲ هزار نفر از این استان در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

 به گزارش ایسنا، «حسین نیک‌روش» افزود: استقبال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت‌نام در پیاده‌روی اربعین بی‌سابقه بوده و تاکنون ۲۲ هزار و ۳۶۷ نفر از زائرین اربعین حسینی این استان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این آمار نسبت به سال گذشته بیش از ۱۳۸ درصد رشد داشت و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۶ هزار نفر تا پایان مهلت، نام‌نویسی کنند. مدیر حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کننده استان مربوط به شهر یاسوج و دهدشت است. نیک‌روش تصریح کرد: حذف ویزا به معنای حذف گذرنامه نیست. کلیه مشتاقان اربعین حسینی باید دارای گذرنامه باشند و اعتبار آن حداقل 3 ماه باشد. 

وی ادامه داد: مشتاقان حین گذر از مرز توجه داشته باشند که مهر ورود به کشور عراق بر گذرنامه‌شان خورده باشد، چراکه در صورت مهر نخوردن مشکلاتی برایشان پیش می‌آید و ممکن است تحت عنوان «ورود غیرمجاز» بازداشت شوند. پس حین گذر از مرز، به مهر گذرنامه ورود به عراق توجه داشته باشند. مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است. به همه مشتاقان اربعین پیشنهاد می‌شود حتما در سامانه سماح ثبت‌نام و برای بیمه خود اقدام کنند.

نیک‌روش با بیان این‌که هزینه بیمه و ثبت‌نام در سامانه سماح در دفاتر زیارتی ۲۵ هزار تومان است عنوان کرد: هیچ دفتری مجاز به اخذ مبلغ بیشتر نخواهد بود و پرداخت به صورت اینترنتی است. در صورت اخذ مبلغ بیشتر با دفاتر متخلف برخورد خواهد شد و ثبت‌نام احتمالا تا ۲۵ مهر ادامه خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: به منظور تسریع و تسهیل در ثبت‌نام هم‌استانی‌ها تاکنون به ۲۰ دفتر زیارتی ثابت و موقت در استان مجوز داده شده که نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :